Handesbetingelser

Se betingelserne for leje nedenfor

 

Om virksomheden

Virksomhedens juridiske navn: Seniorshop ApS
Virksomhedens kaldenavn: Seniorshop.dk
Selskabsform: ApS
CVR-nummer: 31 37 32 98
Etableret: 2008
Adresse:
Seniorshop
Butik: Søborg Hovedgade 44, DK-2860 Søborg
Administration og WEB-Shop: Hørkær 32, DK-2730 Herlev
Telefon: 39 43 05 50
Mail: butik@seniorshop.dk
Officiel web-adresse: www.seniorshop.dk

 

Bestilling

På www.seniorshop.dk kan du bestille varer via vores hjemmeside. Du er også velkommen til at besøge vores butik. Her kan du få varerne med hjem med det samme eller blot bestille til forsendelse. Du er også velkommen til at kontakte os på telefon 39 43 05 50.

Aftaleforhold med Seniorshop indgås på sproget dansk i Danmark.

 

Betaling 

Alle priser på websitet angives inklusive alle danske afgifter, herunder gældende moms.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Seniorshop eller andre har mulighed for at læse dine informationer.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Seniorshop. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

Dankort

Danske Euro/Mastercards

Udenlandske Master/EURO card

VISA Electron

DER BEREGNES IKKE BETALINGSGEBYR

 

Fragt og levering

Leveringstiden kan være 1-3 dage, men langt de fleste varer bliver afsendt samme dag, som bestillingen er afgivet, medmindre en længere leveringstid er anført på den enkelte vare.

Fragtpriser variere alt efter varetype, og fremgår af kurven, når varen er lagt i kurv.

Ordrer er fragtfri ved køb for mere end 500 kr., dog undtager større møbler. Ved køb under 500 kr. er fragtpriserne fra 45 kr.

Der er mulighed for at vælge i mellem levering med Post Nord, GLS eller fragtmand, samt levering til døren, pakkeshops eller afhentning.

 

Registrering af dit besøg på Seniorshop

Når du indtaster adresseoplysninger, telefon og e-mail på Seniorshop.dk, gemmer vi informationerne til dit næste besøg og dermed kan du undgå at indtaste de samme informationer, næste gang du handler fra samme computer.

Dette kaldes en "cookie" og er egentligt et notat, vi efterlader på din computer, som gør, at vores website kan genkende dig næste gang. Dette bruges på næsten alle websites i dag, og du kan altid gå ind og slette cookies under funktioner og internetindstillinger på din internetbrowser.

Der laves også en logstatistik på Seniorshop.dk. Denne statistik anvendes til at opsamle informationer om antal besøgende, hvor de kommer fra, og hvordan de bevæger sig rundt på websitet, helt på samme måde som man i en fysisk butik holder øje med, hvad kunderne godt kan lide og hvilke varer, de ikke synes er så spændende.

Denne information anvender vi udelukkende internt til at optimere butikken og vores markedsføringsmateriale.

 

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til butik@seniorshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Større møbler. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.250 kr.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Ingen fortrydelsesret:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:

SeniorShop.dk

Hørkær 32

2730 Herlev

Att: Retur

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Reklamationsret

Som forbruger har man 24 måneders reklamationsret iht. lov herom.

Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget. Vi ønsker kun glade og tilfredse kunde og kan kun opfordre dig til at tage kontakt, hvis der er problemer med de varer, du har købt.

Købelovens reklamationsret betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden for 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for rimelig kort tid efter, at du har konstateret manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, herunder møbler og større varer, skal de/den indsendes til os på vores adresse: Seniorshop.dk, Hørkær 32, 2730 Herlev. Varer der er returneret med afhentning hos Post Danmark, betragtes ikke som returneret. Varer skal være returneret med aflevering på adressen Hørkær 32, 2730 Herlev

Når du returnerer varen, bedes du medsende ordrenummer eller fakturanummer og gerne et kopi af den faktura du har modtaget.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:

SeniorShop.dk

Hørkær 32

2730 Herlev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

r du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet

 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Seniorshop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på seniorshop.dk er Seniorshop ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: butik@seniorshop.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: butik@seniorshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:

Seniorshop.dk

Søborg Hovedgade 44

2860 Søborg

butik@seniorshop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

 

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

 

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Lejebetingelser

 

De almindelige handelsbetingelser gælder, og du kan søge supplerende information om lejemålet her:

 

Udlejning af hjælpemidler til ældre

Hos Seniorshop har vi et udvalg af hjælpemidler til ældre og personer med særlige behov eller handicap, som vi tilbyder dig at leje på enten dagsbasis eller månedsbasis.

 

Leje på dagbasis:

Er det kortvarigt, at du har behov for et hjælpemiddel, så kan vi tilbyde dig at leje hjælpemidler på dagsbasis.

Prisen beregnes pr. dag inkl. afhentnings- og afleveringsdag, dog minimum 3 dage. Der beregnes et bestillingsgebyr på kr. 75,-. Ved indgåelse af lejeaftale betales et depositum. Ved aflevering afregnes depositummet modregnet lejen og bestillingsgebyr.

 

Leje på månedsbasis:

Har du behov for et hjælpemiddel i mere end blot et par dage, så tilbyder vi også at du kan leje hjælpemidler på månedsbasis. Prisen beregnes pr. måned (30 dage). Der beregnes et bestillingsgebyr på kr. 75,-. Ved indgåelse af lejeaftale erlægges et depositum. Ved aflevering afregnes depositummet modregnet lejen og bestillingsgebyr.

Ved. evt. afbestilling beregnes stadig bestillingsgebyr kr. 75,-

Priserne er inkl. gældende moms.

Alle vilkår vil fremgå af den indgående lejeaftale og er aftalegrundlaget mellem lejer og udlejer. Alle udlejede hjælpemidler er udlejers ejendom. Lejer er til enhver tid erstatningspligtig ved skade og bortkomst. Det anbefales at tjekke, hvorvidt ens egen forsikring dækker lejede genstande.

  

Bindingsperiode og opsigelse

Der er ingen bindingsperiode. Du kan opsige når som helst ved at levere dit produkt tilbage i vores administration og lager: Hørkær 32, 2730 Herlev i vores åbningstid. Lejen vil først stoppe, når der er sket indlevering.

 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, vi har lavet aftalen. 

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra aftaledagen til at give os besked om, at du vil fortryde. Du kan sende en mail til butik@seniorshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i betingelserne.

 

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling(75 kr.), for den del af abonnementet, der allerede er leveret.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

 

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på butik@seniorshop.dk

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

 

Levering af varer

Ved levering af varer har du reklamationsret i 24 måneder. Kontakt os inden du sender varen.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

 

Træk på dit kort

Du kan til enhver tid tilbagekalde din tilladelse til, at vi trækker et beløb på dit kort.

Du kan også gøre indsigelse vedrørende ”uautoriserede debiteringer” over for din kortudbyder, dog senest 8 uger efter debiteringen, med mindre andet fremgår af din aftale