Vores telefon er desværrre lukket i dag grundet sygdom. Send i stedet en mail på butik@seniorshop.dk

Handelsbetingelser

Indhold

FAQ / Ofte stillede spørgsmål

Har du spørgsmål, så prøv at se Ofte Stillede Spørgsmål

Om virksomheden

Virksomhedens juridiske navn: Seniorshop ApS
Virksomhedens kaldenavn: Seniorshop.dk
Selskabsform: ApS
CVR-nummer: 31 37 32 98
Etableret: 2008
Adresse:
Seniorshop
Butik: Søborg Hovedgade 44, DK-2860 Søborg
Administration og WEB-Shop: Hørkær 32, DK-2730 Herlev
Telefon: 39 43 05 50
Mail: butik@seniorshop.dk
Officiel web-adresse: www.seniorshop.dk 

Bestilling

På www.seniorshop.dk kan du bestille varer via vores hjemmeside. Du er også velkommen til at besøge vores butik. Her kan du få varerne med hjem med det samme eller blot bestille til forsendelse. Du er også velkommen til at kontakte os på telefon 39 43 05 50.

Aftaleforhold med Seniorshop indgås på sproget dansk i Danmark.

Betaling 

Alle priser på websitet angives inklusive alle danske afgifter, herunder gældende moms.

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken Seniorshop eller andre har mulighed for at læse dine informationer.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra Seniorshop. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

I vores e-butik kan du betale med følgende betalingsmidler:

Dankort
Danske Euro/Mastercards
Udenlandske Master/EURO card
VISA ElectronDER BEREGNES IKKE BETALINGSGEBYR

Fragt og levering

Leveringstiden kan være 1-3 dage, men langt de fleste varer bliver afsendt samme dag, som bestillingen er afgivet, medmindre en længere leveringstid er anført på den enkelte vare.

Fragtpriser variere alt efter varetype, og fremgår af kurven, når varen er lagt i kurv.

Ordrer er fragtfri ved køb for mere end 500 kr., dog undtager større møbler. Ved køb under 500 kr. er fragtpriserne fra 45 kr.

Der er mulighed for at vælge i mellem levering med Post Nord, GLS eller fragtmand, samt levering til døren, pakkeshops eller afhentning. Enkelte muligheder kan være fjernet, hvis varens størrelse eller art ikke tillader en bestemt leveringsmetode.

Fortrydelsesret 

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til butik@seniorshop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Ingen fortrydelsesret ved:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Større møbler. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1.250 kr.

Varen sendes til:

SeniorShop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev
Att: Retur
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende) 

Til:
Seniorshop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev
butik@seniorshop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________ 

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Som forbruger har man 24 måneders reklamationsret iht. lov herom.

Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget. Vi ønsker kun glade og tilfredse kunde og kan kun opfordre dig til at tage kontakt, hvis der er problemer med de varer, du har købt.

Købelovens reklamationsret betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået inden for 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for rimelig kort tid efter, at du har konstateret manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, herunder møbler og større varer, skal de/den indsendes til os på vores adresse: Seniorshop.dk, Hørkær 32, 2730 Herlev. Varer der er returneret med afhentning hos Post Danmark, betragtes ikke som returneret. Varer skal være returneret med aflevering på adressen Hørkær 32, 2730 Herlev

Når du returnerer varen, bedes du medsende ordrenummer eller fakturanummer og gerne et kopi af den faktura du har modtaget.

Når du ønsker at reklamere over et produkt, herunder møbler og større varer, skal du først tage kontakte til os, inden du indsender den/de til os på vores adresse: Seniorshop.dk, Hørkær 32, 2730 Herlev.

Hvis du sender en vare retur til os uden at aftale det med os inden, vil du selv hæfte for returomkostningerne, uanset årsag til returneringen.

Hvis din reklamation er berettiget, vil vi sende dig en returlabel, så vi automatisk betaler for returneringen.   

Varen sendes til:
SeniorShop.dk
Hørkær 32
2730 Herlev

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi afhenter ikke varer, som sende til pakkeshops eller lign.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Persondatapolitik 

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. 

Personoplysningerne registreres hos Seniorshop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Den dataansvarlige på seniorshop.dk er Seniorshop ApS

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: butik@seniorshop.dk

Registrering af dit besøg på Seniorshop

Når du indtaster adresseoplysninger, telefon og e-mail på Seniorshop.dk, gemmer vi informationerne til dit næste besøg og dermed kan du undgå at indtaste de samme informationer, næste gang du handler fra samme computer.

Dette kaldes en "cookie" og er egentligt et notat, vi efterlader på din computer, som gør, at vores website kan genkende dig næste gang. Dette bruges på næsten alle websites i dag, og du kan altid gå ind og slette cookies under funktioner og internetindstillinger på din internetbrowser.

Der laves også en logstatistik på Seniorshop.dk. Denne statistik anvendes til at opsamle informationer om antal besøgende, hvor de kommer fra, og hvordan de bevæger sig rundt på websitet, helt på samme måde som man i en fysisk butik holder øje med, hvad kunderne godt kan lide og hvilke varer, de ikke synes er så spændende.

Denne information anvender vi udelukkende internt til at optimere butikken og vores markedsføringsmateriale.

Særligt for YouTube

Vi benytter youtube til at vise bl.a. produktvideoer på vores side, som har disse særlige vilkår:

By using Youtubes API clients, users are agreeing to be bound by the YouTube Terms of Service.

YouTube Servicevilkår

Link til Google privacy policy

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte butik@seniorshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

Tilbagebetaling

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage.

Har du givet dit samtykke til, at leveringen kan gå i gang, og ønsker du alligevel at fortryde, skal du dog være opmærksom på, at vi vil opkræve en rimelig betaling (75 kr.), for den del af abonnementet, der allerede er leveret.

Vi refunderer beløbet til dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget besked om at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Hvis der er noget galt med abonnementet

Hvis du ikke er tilfreds med abonnementet kan du kontakte os på butik@seniorshop.dk

Købelovens mangelsregler gælder ikke for abonnementer.
Om du har 2 års reklamationsret efter reglerne i købeloven afhænger derfor af, hvad der skal leveres i henhold til abonnementsaftalen:

Lejebetingelser for udlejning af hjælpemidler

Depositum

Der pålægges et depositum på 1000 kr. ved leje af produkt. Det fulde beløb tilbagebetales ved rettidig aflevering, og såfremt der ikke er sket skader på produktet.

Afhentning

Ved udlejning skal du selv afhente og aflevere på vores lager på Hørkær 32, 2730 Herlev. Vi kan ikke tilbyde levering. Vær opmærksom på at vores plejeseng ved afhentning er samlet og derfor kræver specialtransport.

Reservationer er bindende

Reservationer er som udgangspunkt bindende.

Ved annullering 7 dage eller mere før afhentningsdato faktureres der for 3 dages leje.

Ved annullering 6 dage eller mindre før afhentningsdato vil det fulde beløb for lejeperioden blive faktureret.

Hvis varen ikke afhentes, vil det fulde beløb for lejeperioden blive faktureret.

Forlængelse af lejeperioden

Hvis du ønsker at forlænge din lejeperiode, skal du kontakte os pr. telefon eller mail for at høre, om det er muligt.  

Ved for sen aflevering

Ved for sen aflevering vil lejer blive faktureret dobbelt dagstakst pr. påbegyndt dag efter afleveringsdatoen.

Varens stand

Ved udlevering er det udlejede produkt altid fuldt funktionelt og rengjort.

Tjek altid ved udlevering, at produktet er funktionsdygtigt og uden fejl eller mangler.

Ved manglede rengøring ved aflevering, vil lejer blive opkrævet et rengøringsgebyr på kr. 750,- 

Priserne er inkl. gældende moms

Alle vilkår vil fremgå af den indgåede lejeaftale og er aftalegrundlaget mellem lejer og udlejer. Alle udlejede hjælpemidler er udlejers ejendom. Lejer er til enhver tid erstatningspligtig ved skade eller bortkomst. Det anbefales at tjekke, hvorvidt egen forsikring dækker lejede genstande.