FAQ

BETALING

  • Hvordan betaler jeg?

    Du kan betale med betalingskort eller MobilePay på vores hjemmeside. Det er nemmest at betale med MobilePay, da du ikke skal godkende med NemID.

    Offentlige institutioner kan betale med EAN.

    Bemærk, at du skal godkende dit køb via NemID, når du køber med betalingskort. Læs mere om godkendelsen med NemID under ’Hvordan godkender jeg med NemID’

    Sådan betaler du med MobilePay:

    1. Vælg MobilePay som betalingsform
    2. Indtast det telefonnummer, som er tilknyttet din MobilePay
    3. Åben MobilePay på din mobiltelefon
    4. Godkend dit køb ved at trække fingeren over skærmen mod højre

    Sådan betaler du med betalingskort:

    1. Vælg betalingskort som betalingsform
    2. Bekræft betalingen med NemID
    3. Godkend med NemID nøgleapp eller SMS-kode
    4. Betalingen er gennemført

    Har du ikke MobilePay eller Betalingskort?

    Så kan du bestille ved at kontakte vores kundeservice på telefon 39 43 05 50 eller butik@seniorshop.dk. 

    Når man bestiller pr. mail eller telefon tillægges der kr. 60,- i forsendelse, samt kr. 75,- i ekspeditionsgebyr. Yderligere fremsendes ordrebekræftelse til forudbetaling.Når betalingen er registreret, fremsendes ordren.

  • Hvordan godkender jeg med NemID/MitID eller SMS-kode?

    Fra d. 1 januar 2021 trådte nye EU-regler for sikker betaling i kraft. Det betyder, at du enten skal godkende dit køb via NemID (eller det nye MitID) eller SMS-engangskode, når du anvender betalingskort. Denne to-faktor bekræftelse er til for at forhindre svindlere i at misbruge dine kortoplysninger.

    Hvis du bruger MobilePay skal du ikke verificere med NemID/MitID.

    Godkend med NemID/MitID

    Bemærk, Hvis du skal godkende med NemID, skal du bruge nøgleappen for at godkende dit køb. Du kan altså ikke godkende ved at indtaste koden fra dit nøglekort, men kun via NemID Nøgleapp på din smartphone eller tablet. Du kan hente NemID nøgleapp i App Store og Google Play.

    Sådan gør du:

    1. Betal med kort, som normalt
    2. Du bliver omdirigeret til NemID nøgleapp
    3. Log in med dit NemID bruger-ID og adgangskode.
    4. Godkend betalingen
    5. Betalingen er gennemført

    Godkend med SMS-engangskode

    Hvis du ikke har en smartphone eller en tablet, eller ikke har NemID nøgleapp på telefonen, kan du vælge at godkende med SMS-kode. Det kræver, at først du registrerer dit mobilnummer og et kodeord til dit betalingskort.

    Sådan opretter du dig med SMS-kode (skal kun gøres én gang):

    1. Gå til eu/3ds
    2. Klik på 'Tilmeld mobilnummer og kodeord til dit kort'.
    3. Indtast dit kortnummer (De 16 cifre på forsiden af dit Visa/Dankort) og bekræft.
    4. Indtast dit selvvalgte kodeord og dit mobilnummer og bekræft
    5. Indtast engangskoden, du har fået sendt til din mobiltelefon. Klik ’bekræft’.
    6. Fuldfør ved at underskrive samtykkeerklæringen med dit NemID.

    Fremover vil du modtage en sms med en engangskode, når du handler i en netbutik, der anvender sikkerhedsløsningen.

    Ved mobilepay skal du IKKE verificere med NemID:

    Du kan også vælge at betale med MobilePay, hvor der allerede er to-faktor godkendelse på dit køb. Det vil sige, at du ikke skal godkende via NemID, da dette blev gjort ved oprettelse.

  • Kan jeg købe via EAN?

    Offentlige institutioner, fx plejehjem, bosteder, kommuner og regioner, kan købe via EAN-nummer.

    Du kan betale med EAN ved checkout, og du behøver ikke logge ind.

    Læs mere om køb med EAN her.

LEVERING

  • Hvornår får jeg leveret mine varer?

    Vi har en leveringstid på 1-3 hverdage. Hvis du bestiller inden kl. 12 på hverdage, afsendes din ordre oftest samme dag.

    Hvilestole har dog længere leveringstid, da de først skal fremstilles. Ring til kundeservice for at få estimeret leveringstid på hvilestole.

  • Hvad koster levering?

    Der er gratis fragt på ordrer over 500 kr.

    Ved ordrer under 500 kr. gælder følgende fragtpriser:

    • GLS Pakkeshop: 39,95 kr.
    • GLS levering til adresse: 49,95 kr.
    • PostNord Pakkeshop: 45 kr.
    • PostNord levering til adresse: 55 kr.

    Bemærk: Hvilestole og plejesenge leveres med fragtfirma og kun til ikke-brofaste øer. Prisen for fragt er 750 kr.

    Bor du på en ikke-brofast ø? Så kontakt vores kundeservice på 39 43 05 50 eller butik@seniorshop for at høre om vores andre leveringsmuligheder.

  • Sender I til udlandet?

    Nej, vi sender ikke til udlandet.

    Hvis du befinder dig i Sverige, kan du dog benytte vores svenske hjemmeside Seniorlife.se.

    Vi leverer heller ikke til Grønland, Færøerne og Island. Du bedes derfor finde varen på vores hjemmeside og kontakte: https://www.arcticimport.dk/ og bede dem bestille varen hos os, hvorefter de også klarer forsendelsen mm.

  • Kan jeg hente min ordre på jeres lager eller i butikken?

    Ja, du kan vælge at afhente din ordre på vores lager i Herlev, eller i vores butik i Søborg. Det koster 0 kr. Du vælger denne mulighed ved kassen, når du skal vælge leveringsform.

    Afhentning lager:

    Hørkær 32
    2730 Herlev

    Afhentning butik:

    Søborg Hovedgade 44

    2860 Søborg

RETUR

  • Hvordan returnerer jeg en vare?

    Hvis du er utilfreds med en vare, har du ret til at returnere den senest 14 dage efter modtagelse. Varen skal være i ubrugt stand, men du må gerne have prøvet varen. 

    Du returnerer ved at sende varen retur med GLS eller PostNord til vores lager:

    SeniorShop
    Hørkær 32, st. th.
    2730 Herlev
    Att. retur

    Du skal selv betale for fragt, når du sender en vare retur. Dog får du refunderet de fragtomkostninger, du betalte, da du bestilte varen. Pengene for fragt tilbageføres sammen med det beløb, du har til gode for returvaren.    

    Husk at vedlægge enten ordrebekræftelse eller faktura i pakken, så vi nemt kan finde frem til afsender. Varen skal pakkes forsvareligt ind. 

    BEMÆRK: Pakken skal sendes direkte til vores lager på ovenstående adresse – dvs. IKKE til en pakkeshop eller lignende. Hvis den bliver sendt til en pakkeshop, vil pakken automatisk komme retur til dig.

    DAO ikke kan aflevere hos os, da de ikke må stille pakken, og vi ikke kan tage i mod pakken, da de kommer om natten. Vi anbefaler derfor, at man undlader at benytte DAO, da de oftest ikke kommer korrekt frem til os. Benyt fx i stedet GLS eller PostNord. 

    Varer købt på hjemmesiden kan også returneres i butikken i Søborg. Hvis du returnerer i butikken skal du være opmærksom på, at der er en forlænget behandlingstid, da varen først skal sendes til vores lager.

    Læs mere om returnering HER

  • Hvordan ombytter jeg en vare?

    Hvis du ønsker at ombytte en vare, skal du sende den retur til os og foretage en ny bestilling.

    Læs hvordan du returnerer her.

  • Hvornår får jeg pengene tilbage for en returvare?

    Du får dine pengene retur på din konto inden for 2-4 hverdage, efter vi har modtaget din returpakke.

    Pengene returneres på det betalingskort, som blev benyttet ved køb, eller til den konto, der er knyttet til din MobilePay app.

  • Hvad gør jeg, hvis jeg modtager en forkert eller beskadiget vare?

    Hvis varen er beskadiget, eller du har fået tilsendt det forkerte produkt, så tag hurtigst muligt kontakt til vores kundeservice, som vil tage sig af det.

    Telefon: 39 43 05 50

    Mail: butik@seniorshop.dk

BUTIKKEN

  • Hvad er butikkens åbningstider og adresse?

    Seniorshop har også en fysisk butik, hvor du kan købe vores hjælpemidler.

    Adresse:

    Søborg Hovedgade 44

    2860 Søborg

    Åbningstider:

    Mandag: 10-18

    Tirsdag – fredag: 10 -16

    1 lørdag i måneden: 10 -14

  • Hvor er nærmeste busstoppested ved butikken?

    Buslinje 6A stopper ved Dyssegårdsvej (Søborg Hovedgade), som ligger 150 m fra butikken.

    Buslinje 176 stopper ved Dyssegårdsvej (Vangedevej), som ligger ca. 500 meter fra butikken.

    Fra Vangede station og Dyssegård station er der ca. 1 km til butikken.

    Se et kort med alle nærliggende stoppesteder her:

    Du kan også lave din egen rejseplan på rejseplanen.dk

  • Kan man ringe til butikken?

    Når du ringer til Seniorshop, får du altid fat på vores kundeservice, som både dækker butikken i Søborg og webshoppen.

    Du kan altså ikke ringe direkte til butikken, men i kundeservice besvarer vi alle spørgsmål, der drejer sig om butikken (f.eks. om et bestemt produkt er på lager, eller andre spørgsmål til vores varer).

    Telefonnummer til kundeservice er: 39 43 05 50. Du kan også sende en mail på butik@seniorshop.dk

  • Er I med i Forbrugsforeningen?

    Vi er ikke med i forbrugsforeningen.

LEJE AF HJÆLPEMIDLER

  • Hvordan lejer jeg et hjælpemiddel?

    Det er nemt og billigt at leje hjælpemidler i Seniorshop. Du kan vælge mellem dagsleje og månedsleje, og der er ingen binding, så du nemt kan opsige eller forlænge din lejeaftale. Lejeperioden kan dog min. være på 3 dage.

    Bemærk, du skal selv sørge for afhentning og returnering ved vores lager i Herlev.

    Du lejer på vores hjemmeside her.

    Sådan gør du:

    1. Vælg dit hjælpemiddel.
    2. Angiv lejeperiode.
    3. Læg i kurv og betal (Du betaler kun depositum og evt. tilvalg; prisen for den samlede lejeperiode udregnes først efter returnering og modregnes dit depositum)
    4. Du modtager en ordrebekræftelse på mail om, at ordren er gennemført. Det er dog ikke nogen garanti på, at vi har det valgte hjælpemiddel ledigt.
    5. Vi behandler ordren og kontakter dig snarest muligt for at kunne garantere dig, at produktet er ledigt.
    6. Når ordren er bekræftet hos os, skal du afhente dit hjælpemiddel på vores lager i Herlev. Du kan afhente i hverdage (man-fre) ml. kl. 9-15-30.

    Den endelige pris for leje udregnes først, når det lejede returneres og lejeperioden slutter. Herefter modregnes lejebeløbet depositum og bestillingsgebyr.

    Bemærk: Reservation/bestilling kan først ske 7 dage før afhentningsdagen og skal bekræftes af Seniorshop, før den kan betragtes som gyldig. Eksempel: Hvis du ønsker at leje en kørestol d. 17, er det tidligst muligt at reservere den fra d. 10.

    Afhentning og returnering

    Når din lejeaftale er klar, står du selv for at afhente dit hjælpemiddel på vores lager i Herlev. Efter lejeperioden skal det returneres samme sted.

    Adresse: Hørkær 32, 2730 Herlev

    Tidspunkt: Mandag-fredag fra 9 – 15.30

    Læs mere om vilkår og udlejning her

ANDRE SPØRGSMÅL

  • Hvornår kan jeg besøge showroom?

    I vores showroom kan du se Danmarks største udvalg af hvilestole, samt et mindre udvalg af plejesenge.

    Åbningstider:

    Alle hverdage fra 09.00 til 15.00.

    Weekend og helligdage lukket.

    Adresse:

    Seniorshop
    Hørkær 32
    2730 Herlev

    Tidsbestilling er ikke nødvendigt, men vi anbefaler at bestille en tid, så du undgår evt. ventetid i tilfælde af travlhed.

    Du kan bestille tid her.

  • Får jeg rabat som medlem af Ældre Sagen?

    Vi har desværre ikke en rabataftale med Ældre Sagen. Vi annoncerer dog ofte i Ældre Sagens medlemsblad, hvor du kan holde øje med vores gode tilbud.

    Du kan også tilmelde dig vores nyhedsbrev, hvis du ikke vil gå glip af vores gode tilbud og konkurrencer. Tilmeld dig her.