Sådan returnerer du
Sådan returnerer du
⇒ Julegaver tages retur til og med den 31. januar 2025.
Når du bestiller en vare hos Seniorshop, har du 14 dages returneringsfrist af ubrugte varer – fristen gælder fra den dag, du modtager varen eller afhenter den i en pakkeshop. Varen skal være i samme stand, som ved modtagelse, men du må gerne have prøvet varen, som man normalt ville gøre i en butik. Dette gælder dog ikke hygiejneprodukter.
Returnering trin for trin:
- Læs betingelserne for returnering. Obs! drejer det sig om reklamation, skal du altid kontakte kundeservice først.
- Udfyld sedlen 'Tak for din ordre', som er vedlagt din ordre
- Pak varen forsvarligt ind og vedlæg udfyldt returseddel samt faktura/ordrebekræftelse
- Send pakken retur til os direkte. Obs! send ikke til pakkeshop. Benyt PostNord eller GLS (Vi kan ikke modtage med DAO)
Her kan du købe returfragt:
Postnord: https://portal.postnord.com/onlineporto/m/
GLS: https://send.gls.dk/
Betingelser og vigtig information ved returnering
- Varens stand: Varen skal være ubrugt og i original emballage, så varen kan videresælges som ny. Hvis vi vurderer, at der er sket en værdiforringelse af produktet - f.eks. i form af ødelagt emballage eller tydelige brugsspor i produktet, vil vi trække det fra det beløb, der tilbagebetales.
- Fragtpris: Du står selv for at betale returfragten fra dig til os. Hvis du returnerer samtlige varer fra en ordre, vil den oprindelige fragtomkostning (det vil sige den fragtpris du betalte ved bestilling) blive refunderet. Hvis du derimod kun returnerer dele af din samlede ordre, hæfter du selv for fragtprisen.
- Vedlæg ordrebekræftelse: Husk at vedlægge enten ordrebekræftelse eller faktura i pakken, så vi nemt kan finde frem til afsender.
- Pengene retur: Beløbet bliver sat retur på det kort, som ordren oprindeligt blev bestilt med.
- Forsvarelig indpakning: Vi påpeger, at det er kundens ansvar, at forsendelsen når uskadt frem til os.
- Send IKKE til pakkeshop: Pakken skal sendes med HJEMMELEVERING eller ERHVERVSLEVERING direkte til vores lager – dvs. IKKE til en pakkeshop eller lignende. Hvis den bliver sendt til en pakkeshop, vil pakken automatisk komme retur til dig. Bemærk, at DAO ikke kan aflevere hos os, da de ikke må stille pakken, og vi ikke kan tage imod pakken, da de leverer om natten. Vi anbefaler derfor, at man undlader at benytte DAO, da de oftest ikke kommer korrekt frem til os. Benyt fx. i stedet GLS eller PostNord.
Reklamation / fejl i ordre?
Hvis der er fejl i din ordre - f.eks. hvis varen er ødelagt eller du har modtaget en forkert vare - skal du kontakte os, inden du sender ordren retur. Dette gør du ved at sende en mail til vores kundeservice på butik@seniorshop.dk, hvor du kort beskriver fejlen med vedhæftet foto. Herefter vil kundeservice informere dig om forløbet. Det er ikke altid nødvendigt at sende pakken retur. Hvis reklamationsvaren skal sendes retur, betaler Seniorshop fragten.
Returadresse:
SeniorShop
Hørkær 32, st. th.
2730 Herlev
Att. retur
Hvis du bor i nærheden, kan du også returnere ved at aflevere pakken i vores butik på Søborg Hovedgade eller på vores lager i Herlev. Dog vil der være forlænget behandlingstid på op til 3 hverdage, hvis du afleverer i vores butik, da den først skal sendes videre til vores lager i Herlev.
Kontaktinfo:
Mail: butik@seniorshop.dk
Tlf. 39 43 05 50
Vil du i stedet ombytte en vare?
Hvis du ønsker at ombytte en vare, skal du sende den retur til os og foretage en ny bestilling på hjemmesiden.